sobota, listopad 18, 2017

oznakowanie: NIEBIESKIE
długość: 15 km
poziom trudności: łatwa

Trasa po atrakcjach turystycznych gminy Laskowa, rozpoczyna się w centrum wsi, gdzie można zobaczyć dwór w Laskowej. Dalej trasa prowadzi na wschód przez most na rzece Łososinie w kierunku przysiółka Nadole, gdzie po prawej stronie drogi, na skarpie znajduje się  prywatny skansen i muzeum regionalne pana Krzysztofa Jędrzejka. Dalej wyróżniane gospodarstwo agroturystyczne „Oczko”. Trasa mija skrzyżowanie z drogą do Jaworznej i skręca w lewo do Kamionki Małej. Tutaj do zobaczenia zabytkowy, zbudowany na początku XVIII wieku ( po 1728 roku) kościół pod wezwaniem św. Katarzyny. Tuż przed stromym podjazdem na przełęcz pod Jastrząbką trasa skręca w lewo, oznakowaną drogą na cmentarz z I wojny światowej „Na Jastrząbce”. Ze szczytu droga wiedzie polną drogą w kierunku północnym i dociera do drogi asfaltowej Kamionka - Rozdziele. Skręca w lewo, w kierunku zachodnim. Po około 1,5 km na krzyżówce skręca w lewo, w kierunku południowym, zjeżdża doliną potoku Lipniczka, przejeżdża obok murowanej kaplicy w Maliniskach, a następnie tartaku, dalej dojeżdżając do drogi powiatowej w stronę centrum Laskowej.

szczegółowy opis trasy i mapa